100% Dansk webshop - Af hjertet Tak for din støtte.

Gratis fragt til Pakkeshop ved køb over 299,- og op til 20kg.

Artikler om kæledyr - Læs dem her

spar 20% på foder

Lige nu sparer du 20% på Hill's Science Plan Adult – rabatten trækkes automatisk ved kassen.

100% Dansk webshop - så handler du lokalt

Ofte stillede spørgsmål

Find svar på alt fra sikkerhed ved betaling til levering og returnering.

Velkommen til vores FAQ-sektion, hvor vi besvarer de mest almindelige spørgsmål, du måtte have om Os med kæledyr og vores tjenester. Her kan du finde svar på alt fra sikkerhed ved betaling til levering og returnering. Har du flere spørgsmål? Tøv ikke med at kontakte vores venlige kundeserviceteam, der er klar til at hjælpe dig på telefon 53532929 mellem 10 og 17.30 på alle hverdage (Uge 31, 32 & 34 er telefonen åben mellem 9.30 og 15.00) eller sende en e-mail til kundeservice@osmedkaeledyr.dk Vi besvarer normalt e-mails inden for kort tid på hverdage.

FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Sådan handler du hos Os med kæledyr

Hvem er vi?

"Hvem er vi?" Super godt spørgsmål.... Os med kæledyr er som "Interflora," men for din lokale dyrlæge i stedet for en blomsterhandler. Når du handler hos Os med kæledyr, støtter du den dyrlæge, der er tættest på dig. Bemærk, at ikke alle dyrlæger er medlemmer af Os med kæledyr, så du støtter kun dem, der har valgt at være en del af vores fællesskab. De medlemmer, der er en del af vores netværk, får en del af overskuddet fra salget på Os med kæledyr. Alt, hvad de behøver at gøre, er at annoncere for Os med kæledyr i deres klinik samt på deres hjemmeside eller Facebook-side.

Vi tilbyder et bredt udvalg af produkter, som du nemt kan købe online og få leveret direkte til døren - alt til en yderst konkurrencedygtig pris. Gennem Osmedkaeledyr.dk, et 100% dansk selskab, der betaler moms og skatter i Danmark, kan du handle hos danske dyrlæger til nogle af de mest attraktive priser på internettet.

Hvis du ejer eller driver en dyrlægeklinik og ønsker at lære mere om, hvordan du kan blive medlem af Os med kæledyr, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeservice@osmedkaeledyr.dk eller ringe til os på 5353 2929 og trykke 1. Vi vil gerne dele mere om, hvordan vi kan samarbejde og styrke vores fælles engagement i at give kæledyr den bedste omsorg og opmærksomhed.

Vi glæder os til at være en del af dit kæledyrs rejse og ønsker at give dig en enestående oplevelse, når du handler hos Os med kæledyr.

Er det sikkert at handle og bruge kreditkort hos Os med kæledyr?

Du kan være helt tryg – Vi gemmer nemlig ikke nogen af dine kreditkortoplysninger (disse håndteres af vores betalingssystem, Quickpay.dk, som er et af de bedste inden for denne branche). Desuden deler vi naturligvis ikke dine personlige oplysninger med andre.

Vores betalingsløsning opfylder også de nye EU-regler vedrørende NemID og betaling, så alle transaktioner følger disse retningslinjer.

Kan jeg betale med MobilePay?

Ja, naturligvis, og vi accepterer også alle de store kreditkort som: DANKORT, VISA, MasterCard, AMEX og Discover mv.

Vi siger normal - er der penge på, så tager vi imod det 😜

Hjælp til NemID og betaling

Ja så skete det og vi har fået rigtig mange opkald og emails omkring betaling online efter de nye EU-krav til onlinehandel trådte i krag d. 4 Januar 2021. og kan kun være enig med de mange opkald vi har fået - Alt med vores dejlig Nemid er ikke altid helt Nemt.

Det hele handler om din sikkerhed, som er noget vi går meget op i her hos Os med kæledyr, da det skal være trygt og sikkert at handle hos os, som også er grund til vi er medlem af E-Mærket, som dækker dig med op til 10000,- og meget mere.

Vi er derfor naturligvis også up-to-date med de nye eu-regler omkring onlinebetaling, som de nye regler betyder rigtig mange køb nu skal godkendes med to sikkerhedsfaktor, som i bund og grund betyder din betaling / køb skal godkendes 2 gange.. 1 gang med dit via vores betalingsløsning og anden gang via dit nemid, som man skal sætte op sammen med et telefon nummer eller en app som så har den gode man skal godkende med anden gang.

Før årsskiftet kunne man bruge sit Nemid til, at godkende med - det kan man ikke mere, man skal bruge NemId appen eller ens telefon nummer.

Men der er hjælp at hente i med denne lille film, som NemId har lavet, omkring hvordan man opretter nemid til online betaling: Videoguides til oprettelse af 2 sikkerhedsfaktor med Nemid.

Her kan du se hvordan du opretter et selvvalgt kodeord til dit kort. For at gennemgå processen skal du bruge. Dit kortnummer
NemID (papkort, nøgleviser eller app)
Telefon til at modtage en bekræftelses SMS​

Du kan godkende en betaling på to måder:

Betal med NemID & NemID app.

Du vil i forbindelse med en betaling blive bedt om at taste dit NemID brugernavn samt adgangskode og herefter bekræfte via NemID appen eller NemID nøgleviser.

Bemærk: Du kan ikke længere anvende NemID papkortet, til godkendelse af køb på nettet. På grund af ny lovgivning kan du alene bruge NemID app eller NemID nøgleviser, hvis du bruger NemID til at godkende dit køb.

Læs mere hos Net's her.

Sådan aktiverer du NemID nøgleapp: Sådan kommer du i gang med NemID nøgle app (Youtube) og Aktiver din nøgleapp - NemID (Nemid.nu).

Betal med engangskode samt kodeord.

Du modtager en engangskode på SMS, som du skal indtaste sammen med dit eget kodeord. Kodeordet skal du selv oprette, det gør du på denne side.

Hvis der er tilknyttet et telefonnummer til dit kort, vil du modtage en engangskode via SMS, når du handler.

I SMS´en står der, udover engangskoden, hvilken forretning du er ved at handle hos, og hvilket beløb du skal godkende.

Du indtaster engangskoden samt dit kodeord på hjemmesiden for at afslutte dit køb. Det er vigtigt, at teksten i Sms’en afspejler det køb, du er i gang med at foretage, tast aldrig koden hvis du er i tvivl!

Hos Net's kan du læse mere om, hvordan du opretter du et kodeord.

Du kan under vores FAQ altid finde disse links, så du ikke behøver gemme denne email.

Du betaler som normalt og vil under betaling skulle bekræfte dit kort/køb med dit nemid, hvor du lukker ind som normalt, taster dit CRP og kode og efter den kode som passer på dit nemid.

Nå dette er kort, skal du vælge om det skal være med dit nemid via app eller kort eller om du vil have en kode sendt til din telefon på SMS.

Tilmelding af kort
Dit kort er tilmeldt, når både mobilnummer og kodeord er oprettet, det gør du på denne side​. Du kan ændre eller slette det tilknyttede mobilnummer og kodeord til et kort på denne side​. For at ændre eller slette dit mobilnummer til dit/dine kort skal du anvende NemID.

Pas på dine koder
Engangskoden, kodeordet og NemID koder er personlige, oplys dem aldrig til andre!

Phishing mails
Du vil aldrig modtage e-mails fra Nets, hvor du bliver bedt om at oplyse dine kortdata, engangskoder, NemID koder og lign.
Der findes eksempler på kriminelle, der via såkaldte phishing-mails, f.eks. forsøger at lokke kortinformationer og NemID nøglekort ud af kortholdere for derefter at misbruge informationerne.

Det betyder du på din pc, mac m.m. her i fremtiden vil få en SMS med en kode du så skal taste, så man ved du er den rigtige og ikke bare har dine kortoplysninger.

På Mobilepay sker dette via fingeraftryks-godkendelse.

Du kan altid finde denne guide på vores FAQ eller læse mere på Net's hjemmeside

Kan jeg betale med BitCoins, CyberBeans eller JuggaloCoin?

Nej, desværre ikke i øjeblikket. Vi har overvejet det, men pt. er det ikke en mulighed. Det er dog noget, vi har på tegnebrættet, og det vil sandsynligvis blive en mulighed i fremtiden. Vi har bare ikke fastlagt en præcis tidshorisont endnu.

Hvordan kan jeg blive medlem af Os med kæledyr som dyrlæge?

Hvis du er dyrlæge og er interesseret i at blive en del af vores netværk, kan du kontakte os på kundeservice@osmedkaeledyr.dk eller ringe til os på 5353 2929 og trykke 1 for at høre mere om mulighederne.

I don’t live in the Denmark, Sweden, Norway, Iceland, Greenland or The Faroe Islands.

I don’t live in the Denmark, Sweden, Norway, Iceland, Greenland or The Faroe Islands, the best countries in the entire world by any metric, except guns per citizen and tax level - But can I still buy from the best online pet and veterinarian webshop in the world?"Yes... but you have to call us on +45 53 53 29 29 then we will find a way to fix it for you - it will have a delivery cost added depending on what country we have to deliver it to, but basically  we can deliver everywhere also outer space if needed as we have a great space program here in the Nordic countries Also, additional taxes and duties may apply to your international / outer space order. We have no control over that. Sorry. 

Returneringer og tilbagebetalinger

Er der smagsgaranti på foder til hund og kat?

Ja, det er der - eller ikke på alle mærker, men på de fleste. Som betyder du har smagsgaranti på foder fra disse mærker:

Hill's Prescription diet (Hund / Kat)Hill's Science plan (Hund / Kat)Specific (Hund / Kat)Essential (Hund / Kat)Det betyder, at hvis din hund eller kat ikke kunne lide det foder du har købt, så kan du sende det tilbage til os og få dine penge tilbage, der skal dog minimum være 60% af indholdet tilbage.Så det er det, man kalder for 100% smagsgaranti - dvs. fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Hvis du ikke har prøvet et af disse mærker før, så gør det nu - det er aldrig for sent, at give din hund eller kat det bedste.

Du kan købe returlabels via os, det sker ved du vælger antal kg du skal sende tilbage og efter skal vi bestille et label, som vi sender til dig med email, men der kan gå op til 1 hverdag, før vi sender det. Så snart vi får pakken tilbage, så sender vi penge tilbage.Læs mere om retur og returlabel her

Min ordre er aldrig ankommet.

Tjek din ordrebekræftelses-email for sporingsnummeret, her kan du se om den er på vej eller leveret forkert. Hvis det ikke virker, så send os en email, fortæl os hvad du bestilte og dit bestillingsnummer, så skal vi nok hjælpe dig..

Min ordre ankom ufuldstændig eller beskadiget.

Først tager du en dyb indånding. Så lukker du dine øjne og forestille ansigterne af alle du elsker, og alt, hvad du holder kært. Dette burde få dig i bedre humør, for vi ved det aldrig er særlig dejligt når dette sker - og vi beklager fejlen mange gange, men der er hjælp at hente, vi finder ALTID en løsning, selvom det ikke er vores fejl. Så send os en mail. Fortæl os hvad du bestilte og dit bestillingsnummer, så hjælper vi dig med det samme.

Jeg vil gerne returnere min ordre.

Øv... men ja det kan jo ske og det er ikke noget problem.Klik her for at læse mere om vores regler omkring returnering af en ordre.

Loyalitetsprogram

Kort om vores Loyalitetsprogram

Pet-Point's, loyalty points, medlemsrabat, ja kært barn har mange navne, men summa summarum er, at du når du handler hos Os med kæledyr optjener points på stort set alt du køber, disse loyalty points kan du så benytte næste gang du handler hos Os med kæledyr eller samle sammen og, så opspare nok loyalty points til en hel pose foder eller hvad I lige står og mangler.

Hvem er med i vores loyalty program?

Vores loyalty program er i sig selv, meget simpelt og kræver kun du handler og er oprettet som medlem hos Os med kæledyr med din e-mail og modtager vores nyhedsbrev, så vil du når du køber noget optjener det vi kalder loyalty points, som er loyalty points som du kan bruge til at betale for det du i fremtiden skal handle hos Os med kæledyr. du kan altså ikke få dem udbetalt eller bruge dem hos andre end Os med kæledyr og du har hele 6 måneder fra de er optjent til at bruge dem. Altså ikke noget med du kun kan købe det vi bestemmer, nej hos os kan du købe lige hvad du vil på Os med kæledyr med din optjente medlemsrabat.Læs mere om vores loyalty program her

Hvordan betaler jeg med loyalitets points?

Når man betaler med sine optjente loyalitets points, så benytter man en rabatkode, som betyder man ikke kan benytte andre rabatkoder på samme køb.Og da man skal bruge en rabatkode for at betale med dine optjente loyalitets points, skal du før oprette en rabatkode.Det kan man gøre på flere forskellige måder, dog gælder det for alle, at man skal være medlem, modtage vores nyhedsbrev og have oprettet et password - men det hele er pænt simplet.Nå du handler og står på kurven, så kan du du klikke på den tekst "Klik her for at benytte dine loyalitets points i alt: XXX DKK" hvis du er logget ind og er du ikke siger teksten "Klik her for at logge ind og se dine loyalitets points", begge vil være lige over knappen "KASSE" på kurven (https://www.osmedkaeledyr.dk/cart).Nå du er logget ind og klikker på "Klik her for at benytte dine loyalitets points i alt: XXX DKK" kommer der en popup, hvor du kan se det antal points/dkk du har optjent og et felt hvor du kan skrive det antal / beløb du vil benytte.Efter du har tastet beløb og trykket på "OPRET RABATKODE" kommer der en lang rabatkode frem, som den normalt selv sætter ind i rabatkode feltet, men det er en meget god idé lige, at tage en kopi - eller kan du også altid finde de rabatkoder som er oprettet under "Min konto".Så efter du har gjort dette, kan du gå tilbetaling og se den har trukket det beløb fra dit køb - Dejlig nemt ik ;-)

Hvilken produkter optjener jeg Loyalty points på?

Ja vores prisen er jo altid i bund, så der er vise produkter hvor vi ikke tjener nok til, vi også kan give rabat og man tjener points på dem. Du kan se hvilken produkter man tjener points på her:

https://www.osmedkaeledyr.dk/collections/loyalty-program

Om "Fast Levering"

Hvad er fast levering?

"Fast Levering" hos Os med kæledyr er en praktisk måde for dig altid at sikre du har foder til din hund eller kat, for det er nemt at glemme og folk ringer og skriver tit - "Øv, vi har glemt at bestille foder, kan i leverer i dag ?" og selvom vi leverer rigtig hurtigt, så kan det ske der går 2-3 dage før det er fremme med posten m.m. og her kommer FAST LEVERING ind.. det gør du ikke mere skal tænke over foder til din hund eller kat, da det bliver leveret fast som du vælger. Og da det gør det nemt for os med bestilling, at bestille varer hjem, ja så giver vi dig 5% fast rabat efter du har fået leveret 2 gange - Win win for os begge :-) "Fast levering" er nem at bruge, og du kan foretage ændringer, sætte pauser eller annullere genstande online, når du har brug for det. Derudover får du som sagt 5% rabat på hver "Fast levering" ordre og vores gratis levering til pakkeshop ved køb over 399,- glæder også på "Fast levering"!

Hvordan bestiller jeg "Fast levering"?

Under de produkter som vi tilbyder med fast levering, ofte foder til hund og kat, ser du muligheden for at vælge "Engangs køb" eller "Fast levering" og det er den sidste som er "Fast levering".

Her skal du så bare vælge om du vil modtage den ønskede pose 1 gang om uge eller måneden - eller noget helt andet.

Så vil du fast med det valgte mellerum modtage foder.Under "Min konto" kan du rette, stoppe, sætte Fast levering på pause, skifte produkt ud og meget mere.

Hvordan opsiger jeg "Fast levering"?

Ja, der er ikke nogen binding på Fast Leveriong, så man kan altid under "Min konto" opsige som man ønsker ved få klik.

Er der et minimum eller maksimum antal produkter jeg kan bestille?

Nej, der er ikke noget minimun eller maksimun du skal bestille for, hvis det produkt du ønsker er under "Fast Levering" så kan du bestille lige det antal du ønsker.

Hvordan sætter jeg "Fast Levering" på pause?

Under "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" og her skal du finde den faste levering du ønsker at sætte på pause.Når du har fundet den, skal du klikker på "Sæt "Fast levering" på pause"Når du har gjort dette, så er din faste levering på pause til du vælger at aktiverer den igen.

Hvordan aktiverer jeg "Fast Levering" igen?

Under "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" og her skal du finde den faste levering du ønsker at aktiverer igen.Når du har fundet den, skal du klikker på "Aktiver"Fast levering".Når du har gjort dette, så er din faste levering igen aktiv :-)

Hvordan retter jeg information som leveringsadresse på "Fast Leverinng"?

Under "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" og her skal du så kigge på kassen med teksten "Adresse og forsendelsesoplysninger" og efter på "Redigere".

Administrer kommende ordre?

Under "Min konto" og ved klik på "Se Fast levering" så har du en masse muligheder for at rette og lave om på alt fra Leveringsadresse, betalingskort til antal produkter du ønsker oog meget mere.På denne side finder du også et punkt som hedder "administrer kommede ordre" her kan du springe en ordre over og lave om på altid du ønsker fra gang til dig.

Hvis jeg mangler andet, som ikke er på min faste levering, hvad gør jeg så?

Det er desværre ikke muligt løbende, at lave om på ens Faste levering, man kan godt sige jeg skal nu have 2 af den pose foder som man har fast levering på, men man kan ikke sætte 1 pose godbidder på den ene gang og en bold den anden. Men man kan jo altid bare bestille det på en ny ordre :-)

Hvordan skifter jeg et produkt ud?

Under "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" og her skal du så kigge på kassen med teksten "Produkter i dit abonnement" og efter på "Skift produkt".Så får du en liste med alle de produkter du kan skifte til og du skal her bare vælge det du ønsker og klikke på knappen med teksten "Vælg" og vælge den forsendelsesmetode du ønsker og klikke på "Gem ændringer" så skifter den produkter ud.

Kan jeg sætte flere produkter på min faste levering?

Ja det kan du godt! Du kan altid vælge du skal bede om flere poser af samme produkt som du har på din faste levering i dag dette gør du under "Administrer kommende ordrer" som du finder under "Min konto" oog "Se "Fast levering", du kan dog ikke sætte nye produkter på, så skal du oprette en ny fast levering.

Hvordan skifter jeg betalingskort ud?

Har du fået et nyt betalingskort kan du nemt skifte dette ud, det sker ved at gå ind på "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" klikke på "Se Fast levering" og klikke på "Betalingsinformation" og efter på "Redigere".så skal du bare taste oplysninger på dit nye kort ind og alt er som det skal være :-)

Hvordan benytter jeg rabatkoder ved "Fast Levering"?

Pt. er det lidt begrænset hvilken rabatkoder som virker på Fast levering, det vil sige, at rabatkoder fra loyalitypoints m.m. ikke altid virker, det er noget vi arbejder på, men vi har ikke en god løsning pt. og derfor heller ikke en dato, på hvornår det som på siden normalt, vil være muligt at bruge rabatkoder på Fast levering.

Men de virker på rigtig meget og mere og mere... så prøv :-)

Leder du stadig efter svar?

Hvis de svar, du leder efter, ikke er i vores ofte stillede spørgsmål, bedes du sende os en e-mail ved at udfylde formularen nedenfor.