Gå til indhold
GRATIS FRAGT* TIL PAKKESHOP OVER 275KRGratis fragt til pakkeshop ved køb over 275,-

FAQ - Hjælp & Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål er der jo altid og vi har på denne side "Ofte stillede spørgsmål" prøvet, at besvarer de spørgsmål vi oftest på hos vores kundeservice møder - der er sikker andre og dem er du velkommen til skrive til os på kundeservice@osmedkaeledyr.dk så skal vi nok besvarer dem så hurtigt som muligt, eller give os et ring på 5353 2929 alle hverdage mellem kl. 10 og 17.

Spørgsmål omkring Os med kæledyr

Hvad er Osmedkæledyr.dk for en forretning?

Super godt spørgsmål, Os med kæledyr er lidt som "Interflora" bare for din lokale dyrlæge og ikke blomsterhandler. Som betyder når du handler hos Os med kæledyr, støtter du den dyrlæge som er nærmest dig - det er naturligvis ikke alle dyrlæger som er medlem hos os og derfor heller ikke alle du støtter, men kun dem som har valgt, at være medlem hos os. Dem som er medlem hos os, får en del af det overskud der er på det som bliver solgt på Os med kæledyr og det eneste de skal gøre er, at annoncere for Os med kæledyr i deres klinik og på deres hjemmeside eller facebook. Os med kæledyr tilbyder dig et hav af varer, som du nemt kan købe online og få leveret lige til døren og til en rigtig god pris!

Det betyder du via Osmedkaeledyr.dk, som er et 100% Dansk selskab, der betaler moms og skat i Danmark kan handle hos danske dyrlæger til nogle af de bedste priser du finder på internettet.

Sidder du med en dyrlægeklinik og vil høre mere om hvordan du bliver medlem af Os med kæledyr, så skriv til kundeservice@osmedkaeledyr.dk eller ring på 5353 2929 og tryk 1 🙂

Er det sikkert, at handle / bruge sit kreditkort hos Os med kæledyr?

Du kan være helt rolig - Vi gemmer nemlig ikke nogle af dine kreditkortoplysninger (som håndteres af vores betalingssystem - Quickpay.dk, som er et, hvis ikke de bedste i denne branche), og vi deler naturligvis heller ikke dine personlige oplysninger med andre.

Udover det så lever vores betalingsløsning også op til de nye EU-regler omkring Nemid og betaling, så betalinger bliver tjekket efter disse regler også.

Deler i mine oplysninger med andre?

Vi deler aldrig dine oplysninger med tredjepart. Hvem er en tredjepart? Den første part er os, og den anden part er dig. Så er en tredjepart nogle andre end os og dig. Og du ved, de har nok nok allerede, så derfor deler vi ikke med andre :-)

Kan jeg betale med MobilePay?

Ja naturligvis og vi accepterer også alle de store kreditkort som: DANKORT, VISA, MasterCard, AMEX og Discover m.m.

Hjælp til NemID og betaling

Ja så skete det og vi har fået rigtig mange opkald og emails omkring betaling online efter de nye EU-krav til onlinehandel trådte i krag d. 4 Januar 2021. og kan kun være enig med de mange opkald vi har fået - Alt med vores dejlig Nemid er ikke altid helt Nemt.

Det hele handler om din sikkerhed, som er noget vi går meget op i her hos Os med kæledyr, da det skal være trygt og sikkert at handle hos os, som også er grund til vi er medlem af E-Mærket, som dækker dig med op til 10000,- og meget mere.

Vi er derfor naturligvis også up-to-date med de nye eu-regler omkring onlinebetaling, som de nye regler betyder rigtig mange køb nu skal godkendes med to sikkerhedsfaktor, som i bund og grund betyder din betaling / køb skal godkendes 2 gange.. 1 gang med dit via vores betalingsløsning og anden gang via dit nemid, som man skal sætte op sammen med et telefon nummer eller en app som så har den gode man skal godkende med anden gang.

Før årsskiftet kunne man bruge sit Nemid til, at godkende med - det kan man ikke mere, man skal bruge NemId appen eller ens telefon nummer.

Men der er hjælp at hente i med denne lille film, som NemId har lavet, omkring hvordan man opretter nemid til online betaling: Videoguides til oprettelse af 2 sikkerhedsfaktor med Nemid.

Her kan du se hvordan du opretter et selvvalgt kodeord til dit kort. For at gennemgå processen skal du bruge. Dit kortnummer
NemID (papkort, nøgleviser eller app)
Telefon til at modtage en bekræftelses SMS​

Du kan godkende en betaling på to måder:
 

Betal med NemID & NemID app.

Du vil i forbindelse med en betaling blive bedt om at taste dit NemID brugernavn samt adgangskode og herefter bekræfte via NemID appen eller NemID nøgleviser.

Bemærk: Du kan ikke længere anvende NemID papkortet, til godkendelse af køb på nettet. På grund af ny lovgivning kan du alene bruge NemID app eller NemID nøgleviser, hvis du bruger NemID til at godkende dit køb.

Læs mere hos Net's her.

Sådan aktiverer du NemID nøgleapp: Sådan kommer du i gang med NemID nøgle app (Youtube) og Aktiver din nøgleapp - NemID (Nemid.nu).

Betal med engangskode samt kodeord.

Du modtager en engangskode på SMS, som du skal indtaste sammen med dit eget kodeord. Kodeordet skal du selv oprette, det gør du på denne side.

Hvis der er tilknyttet et telefonnummer til dit kort, vil du modtage en engangskode via SMS, når du handler.

I SMS´en står der, udover engangskoden, hvilken forretning du er ved at handle hos, og hvilket beløb du skal godkende.

Du indtaster engangskoden samt dit kodeord på hjemmesiden for at afslutte dit køb. Det er vigtigt, at teksten i Sms’en afspejler det køb, du er i gang med at foretage, tast aldrig koden hvis du er i tvivl!

Hos Net's kan du læse mere om, hvordan du opretter du et kodeord.

Du kan under vores FAQ altid finde disse links, så du ikke behøver gemme denne email.

Du betaler som normalt og vil under betaling skulle bekræfte dit kort/køb med dit nemid, hvor du lukker ind som normalt, taster dit CRP og kode og efter den kode som passer på dit nemid.

Nå dette er kort, skal du vælge om det skal være med dit nemid via app eller kort eller om du vil have en kode sendt til din telefon på SMS.

Tilmelding af kort
Dit kort er tilmeldt, når både mobilnummer og kodeord er oprettet, det gør du på denne side​. Du kan ændre eller slette det tilknyttede mobilnummer og kodeord til et kort på denne side​. For at ændre eller slette dit mobilnummer til dit/dine kort skal du anvende NemID.

Pas på dine koder
Engangskoden, kodeordet og NemID koder er personlige, oplys dem aldrig til andre!

Phishing mails
Du vil aldrig modtage e-mails fra Nets, hvor du bliver bedt om at oplyse dine kortdata, engangskoder, NemID koder og lign.
Der findes eksempler på kriminelle, der via såkaldte phishing-mails, f.eks. forsøger at lokke kortinformationer og NemID nøglekort ud af kortholdere for derefter at misbruge informationerne.

Det betyder du på din pc, mac m.m. her i fremtiden vil få en SMS med en kode du så skal taste, så man ved du er den rigtige og ikke bare har dine kortoplysninger.

På Mobilepay sker dette via fingeraftryks-godkendelse.

Du kan altid finde denne guide på vores FAQ eller læse mere på Net's hjemmeside

 

Kan jeg betale med BitCoins, CyberBeans eller JuggaloCoin?

Absolut ikke - eller vi har tænkt på det, men nej ikke pt.

Spørgsmål omkring forsendelse & Retur

Er der smagsgaranti på foder til hund og kat?

Ja, det er der - eller ikke på alle mærker, men på de fleste. Som betyder du har smagsgaranti på foder fra disse mærker:

Hill's Prescription diet (Hund / Kat)
Hill's Science plan (Hund / Kat)
Specific (Hund / Kat)
Essential (Hund / Kat)

Det betyder, at hvis din hund eller kat ikke kunne lide det foder du har købt, så kan du sende det tilbage til os og få dine penge tilbage, der skal dog minimum være 60% af indholdet tilbage.

Så det er det, man kalder for 100% smagsgaranti - dvs. fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Hvis du ikke har prøvet et af disse mærker før, så gør det nu - det er aldrig for sent, at give din hund eller kat det bedste.

Du kan købe returlabels via os, det sker ved du vælger antal kg du skal sende tilbage og efter skal vi bestille et label, som vi sender til dig med email, men der kan gå op til 1 hverdag, før vi sender det. Så snart vi får pakken tilbage, så sender vi penge tilbage.

Læs mere om retur og returlabel her

Min ordre er aldrig ankommet.

Tjek din ordrebekræftelses-email for sporingsnummeret, her kan du se om den er på vej eller leveret forkert. Hvis det ikke virker, så send os en email, fortæl os hvad du bestilte og dit bestillingsnummer, så skal vi nok hjælpe dig..

Min ordre ankom ufuldstændig eller beskadiget.

Først tag en dyb indånding. Så lukker du dine øjne og forestille ansigterne af alle du elsker, og alt, hvad du holder kært. Dette burde få dig i bedre humør, for vi ved det aldrig er særlig dejligt når dette sker - og vi beklager fejlen mange gange, men der er hjælp at hente, vi finder ALTID en løsning, selvom det ikke er vores fejl.

send os en mail. Fortæl os hvad du bestilte og dit bestillingsnummer, så hjælper vi dig med det samme.

Jeg vil gerne returnere min ordre.

Øv... men ja det kan jo ske og det er ikke noget problem.

Klik her for at læse mere om vores regler omkring returnering af en ordre.

I don’t live in the Denmark, Sweden, Norway, Iceland, Greenland or The Faroe Islands, the best countries in the entire world by any metric, except guns per citizen and tax level

"But can I still buy from the best online pet and veterinarian webshop in the world?"

Yes... but you have to call us on +45 53 53 29 29 then we will find a way to fix it for you - it will have a delivery cost added depending on what country we have to deliver it to, but basically  we can deliver everywhere also outer space if needed as we have a great space program here in the Nordic countries Also, additional taxes and duties may apply to your international / outer space order. We have no control over that. Sorry. 

Spørgsmål omkring vores Loyalitets program

Kort om vores Loyalitetsprogram

Pet-Point's, loyalty points, medlemsrabat, ja kært barn har mange navne, men summa summarum er, at du når du handler hos Os med kæledyr optjener 5% på stort set alt du køber, disse loyalty points kan du så benytte næste gang du handler hos Os med kæledyr eller samle sammen og, så opspare nok loyalty points til en hel pose foder eller hvad I lige står og mangler.

Hvem er med i vores loyalty program?

Vores loyalty program er i sig selv, meget simpelt og kræver kun du handler og er oprettet som medlem hos Os med kæledyr med din e-mail og modtager vores nyhedsbrev, så vil du når du køber noget optjener det vi kalder loyalty points, som er loyalty points som du kan bruge til at betale for det du i fremtiden skal handle hos Os med kæledyr. du kan altså ikke få dem udbetalt eller bruge dem hos andre end Os med kæledyr og du har hele 6 måneder fra de er optjent til at bruge dem. Altså ikke noget med du kun kan købe det vi bestemmer, nej hos os kan du købe lige hvad du vil på Os med kæledyr med din optjente medlemsrabat.
Læs mere om vores loyalty program her

Hvordan betaler jeg med loyalitets points?

Når man betaler med sine optjente loyalitets points, så benytter man en rabatkode, som betyder man ikke kan benytte andre rabatkoder på samme køb.

Og da man skal bruge en rabatkode for at betale med dine optjente loyalitets points, skal du før oprette en rabatkode.

Det kan man gøre på flere forskellige måder, dog gælder det for alle, at man skal være medlem, modtage vores nyhedsbrev og have oprettet et password - men det hele er pænt simplet.

Nå du handler og står på kurven, så kan du du klikke på den tekst "Klik her for at benytte dine loyalitets points i alt: XXX DKK" hvis du er logget ind og er du ikke siger teksten "Klik her for at logge ind og se dine loyalitets points", begge vil være lige over knappen "KASSE" på kurven (https://www.osmedkaeledyr.dk/cart).

Nå du er logget ind og klikker på "Klik her for at benytte dine loyalitets points i alt: XXX DKK" kommer der en popup, hvor du kan se det antal points/dkk du har optjent og et felt hvor du kan skrive det antal / beløb du vil benytte.

Efter du har tastet beløb og trykket på "OPRET RABATKODE" kommer der en lang rabatkode frem, som den normalt selv sætter ind i rabatkode feltet, men det er en meget god idé lige, at tage en kopi - eller kan du også altid finde de rabatkoder som er oprettet under "Min konto".

Så efter du har gjort dette, kan du gå tilbetaling og se den har trukket det beløb fra dit køb - Dejlig nemt ik ;-)

Spørgsmål omkring "Fast Levering"

Hvad er fast levering?

"Fast Levering" hos Os med kæledyr er en praktisk måde for dig altid at sikre du har foder til din hund eller kat, for det er nemt at glemme og folk ringer og skriver tit - "Øv, vi har glemt at bestille foder, kan i leverer i dag ?" og selvom vi leverer rigtig hurtigt, så kan det ske der går 2-3 dage før det er fremme med posten m.m. og her kommer FAST LEVERING ind.. det gør du ikke mere skal tænke over foder til din hund eller kat, da det bliver leveret fast som du vælger. Og da det gør det nemt for os med bestilling, at bestille varer hjem, ja så giver vi dig 5% fast rabat efter du har fået leveret 2 gange - Win win for os begge :-) "Fast levering" er nem at bruge, og du kan foretage ændringer, sætte pauser eller annullere genstande online, når du har brug for det. Derudover får du som sagt 5% rabat på hver "Fast levering" ordre og vores gratis levering til pakkeshop ved køb over 399,- glæder også på "Fast levering"!

Hvordan bestiller jeg "Fast levering"?

Under de produkter som vi tilbyder med fast levering, ofte foder til hund og kat, ser du muligheden for at vælge "Engangs køb" eller "Fast levering" og det er den sidste som er "Fast levering".

Her skal du så bare vælge om du vil modtage den ønskede pose 1 gang om uge eller måneden - eller noget helt andet.

Så vil du fast med det valgte mellerum modtage foder.

Under "Min konto" kan du rette, stoppe, sætte Fast levering på pause, skifte produkt ud og meget mere.

Hvordan opsiger jeg "Fast levering"?

Ja, der er ikke nogen binding på Fast Leveriong, så man kan altid under "Min konto" opsige som man ønsker ved få klik.

Er der et minimum eller maksimum antal produkter jeg kan bestille?

Nej, der er ikke noget minimun eller maksimun du skal bestille for, hvis det produkt du ønsker er under "Fast Levering" så kan du bestille lige det antal du ønsker.

Hvordan sætter jeg "Fast Levering" på pause?

Under "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" og her skal du finde den faste levering du ønsker at sætte på pause.

Når du har fundet den, skal du klikker på "Sæt "Fast levering" på pause"

Når du har gjort dette, så er din faste levering på pause til du vælger at aktiverer den igen.

Hvordan aktiverer jeg "Fast Levering" igen?

Under "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" og her skal du finde den faste levering du ønsker at aktiverer igen.

Når du har fundet den, skal du klikker på "Aktiver"Fast levering".

Når du har gjort dette, så er din faste levering igen aktiv :-)

Hvordan retter jeg information som leveringsadresse på "Fast Leverinng"?

Under "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" og her skal du så kigge på kassen med teksten "Adresse og forsendelsesoplysninger" og efter på "Redigere".

Administrer kommende ordre?

Under "Min konto" og ved klik på "Se Fast levering" så har du en masse muligheder for at rette og lave om på alt fra Leveringsadresse, betalingskort til antal produkter du ønsker oog meget mere.

På denne side finder du også et punkt som hedder "administrer kommede ordre" her kan du springe en ordre over og lave om på altid du ønsker fra gang til dig.

Hvis jeg mangler andet, som ikke er på min faste levering, hvad gør jeg så?

Det er desværre ikke muligt løbende, at lave om på ens Faste levering, man kan godt sige jeg skal nu have 2 af den pose foder som man har fast levering på, men man kan ikke sætte 1 pose godbidder på den ene gang og en bold den anden. Men man kan jo altid bare bestille det på en ny ordre :-)

Hvordan skifter jeg et produkt ud?

Under "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" og her skal du så kigge på kassen med teksten "Produkter i dit abonnement" og efter på "Skift produkt".

Så får du en liste med alle de produkter du kan skifte til og du skal her bare vælge det du ønsker og klikke på knappen med teksten "Vælg" og vælge den forsendelsesmetode du ønsker og klikke på "Gem ændringer" så skifter den produkter ud.

Kan jeg sætte flere produkter på min faste levering?

Ja det kan du godt! Du kan altid vælge du skal bede om flere poser af samme produkt som du har på din faste levering i dag dette gør du under "Administrer kommende ordrer" som du finder under "Min konto" oog "Se "Fast levering", du kan dog ikke sætte nye produkter på, så skal du oprette en ny fast levering.

Hvordan skifter jeg betalingskort ud?

Har du fået et nyt betalingskort kan du nemt skifte dette ud, det sker ved at gå ind på "Min konto" har du til højre en tekst som siger "Se "Fast levering"" klikke på "Se Fast levering" og klikke på "Betalingsinformation" og efter på "Redigere".

så skal du bare taste oplysninger på dit nye kort ind og alt er som det skal være :-)

Hvordan benytter jeg rabatkoder ved "Fast Levering"?

Pt. er det lidt begrænset hvilken rabatkoder som virker på Fast levering, det vil sige, at rabatkoder fra loyalitypoints m.m. ikke altid virker, det er noget vi arbejder på, men vi har ikke en god løsning pt. og derfor heller ikke en dato, på hvornår det som på siden normalt, vil være muligt at bruge rabatkoder på Fast levering.

Spørgsmål omkring "Min konto"

Hvad kan jeg under min konto?

VI ARBEJDER FORTSAT PÅ DENNE - KIG TILBAGE IGEN ELLER SKRIV TIL OS 

Hvordan aktiverer jeg "Min konto"?

I selv skal oprette/aktiverer jeres konto, vi gemmer alle oplysninger, så man altid kan finde dem, skulle det være nødvendigt, så der går ikke noget tabt, det hele er under din email, men vi aktiverer ikke jeres konto, det skal i selv gøre og det gør man her:

https://www.osmedkaeledyr.dk/account/register

Det eneste du skal er, at skrive fornavn, efternavn, mobil og email og email. Det er email den benytter til, at sætte dit nye password sammen med din konto og efter kan du komme ind og se, ændre m.m.

Hvordan benytter jeg rabatkoder på Os med kæledyr

Hvornår kan & kan jeg ikke benytte rabatkoder?

Hvis du oplever du ikke kan finde noget felt til, at indtaste din rabatkode, hvor du indtaster din adresse, så er det fordi vores system benytter dette rabatkode felt til en anden rabat, som allerede er en del af det køb, som du er i gang med.

Du kan sådan set altid benytte rabatkoder på Os med kæledyr. Men da vores system benytter rabatkoder til, at lave Mængderabat hvor man køber flere af samme produkt og sparer kr XX. Dette gør, at har man valgt nogle af en af disse fler stk's rabatter - Mængderabat, som for eksempel 3 poser hundefoder for kr XX og på den måde sparer XX antal kroner, så kan man ikke også benytte rabatkoder eller ens loyalitets point, da disse også benytter disse rabatkoder.

Vi håber vi på et tidspunkt kan gøre det muligt, at benytte begge på samme tid, men pt tilbyder vores system ikke dette.

Hvor skal jeg taste rabatkoder ind?

Hvis du har en rabatkode, så kan du taste denne ind efter du er gået til kassen, så vil der på en PC/Mac være et felt til venstre i toppen, hvor der står "Rabatkode" har du ikke dette felt, så er det brugt på Mængderabat eller andet. På Mobilen er dette felt i toppen - men ellers er det, det samme :-)

Undgå falske webshops

SIKKER SHOPPING er e-mærkets nye browserudvidelse

e-mærket har med støtte fra TrygFonden udviklet et nyt redskab, så du kan handle sikkert online. SIKKER SHOPPING er en browserudvidelse, som du med få klik kan tilføje i din Google Chrome browser og bruge, når du shopper via din PC eller Mac.

HENTER SIKKER SHOPPING FRA E-MÆRKET HER

Har du ikke Google Chrome, så download her

Og husk vi er godkendt af E-Mærket!

Ja vi er godkendt af vores mange kunder, som er det vigtigste for os og dig, menvi er naturligvis også godkendt af E-Mærket, vi opkræver ikke afbestillingsgebyrer, vi udskifter generelt ting, der kommer alvorligt beskadiget, og hvis din ordre skal refunderes, udsteder vi din refusion inden for 5 hverdage fra vores sidste email. Så der burde være pænt godt styr på det hele.

Læs mere om fordele ved, at handle hos en E-Mærket Webshop her

Indkøbskurv